Friday, March 9, 2007

Våga kritisera den heterosexuella livstilen

Vi kristna har en plikt, mot Gud och våra medmänniskor, att stå upp för sanningen även när den är obekväm. Låt oss därför ta bladet från munnen och tala klarspråk om det moderna samhällets stora gissel; den heterosexuella livsstilen.


Den heterosexuella livstilen är ett hot mot lag & ordning.

De som utövar den heterosexuella livstilen är kraftigt överrepresenterade bland grova våldsbrottslingar. Av de som dömts för gängrelaterade grova våldsbrott är andelen hela 100%. Inte en enda av HA:s eller Bandidos medlemmar som dömts till fängelse kan med säkerhet sägas vara homosexuella! Jag vill naturligtvis inte skuldbelägga eller misstänkliggöra heterosexuella människor, men det är svårt att värja sig från intrycket att det finns något i den heterosexuella livsstilen som uppmuntrar till ett förakt mot lag och ordning, och som leder till grova våldsbrott.


Den heterosexuella livsstilen leder till våldtäkter.

Årligen våldtas tiotusentals kvinnor i Sverige. I princip alla dessa kvinnor blir våldtagna av en man som valt att utöva en heterosexuell livsstil. Mängden fall, där en domstol klart kunnat fastställa att en kvinna blivit våldtagen av en kvinna, eller att en man blivit våldtagen av en man, ligger däremot vanligen nära noll. Naturligtvis är inte alla heterosexuella människor våldtäktsmän, men det är uppenbart att det finns en koppling mellan våldtäkter och den heterosexuella livsstilen som vi måste våga problematisera.


Den heterosexuella livsstilen är ett hot mot äktenskapet.

I FN:s deklaration för de mänskliga rättigheterna artikel 16 står följande: ”Fullvuxna män och kvinnor har rätt att utan någom inskränkning [...] ingå äktenskap och bilda familj. Män och kvinnor skall ha samma rättigheter i fråga om äktenskapets ingående, under äktenskapet och vid dess upplösning.” Deklarationen fortsätter i moment 3: ” Familjen är den naturliga och grundläggande enheten i samhället och har rätt till samhällets och statens skydd.” Observera att det INTE står att män och kvinnor nödvändigtvis skall gifta sig MED VARANDRA, utan att de skall få gifta sig och att bilda familj, punkt. Dessvärre väljer många av den heterosexuella livsstilens lobbygrupper, däribland Livets Ord, det högerkristna partiet KD och den märkliga sekten Maranata, att blunda för detta och försöker med olika skumma metoder forhindra en könsneutral äktenskapslagstiftning. Det är hög tid att försvara äktenskapet från heteromaffians angrepp, och göra det möjligt även för homosexuella att få gifta sig och bilda familj!


Avslutningsvis: jag vill betona att jag inte på något vis anser att heterosexuella människor är mindre värda än andra människor, eller att jag försvarar diskriminering av, eller våld mot, heterosexuella. Det är min fasta övertygelse att heterosexualitet går att bota, genom förbön, medicinering eller god självdiciplin. Men vi måste våga inse och stå för sanningen; den heterosexuella livsstilen är en cansersvulst på samhällskroppen som vi måste göra något åt!

12 comments:

Anonymous said...

Mikael. Hur har du det med sexualiteten? Vem gillar du bäst man eller kvinna?

Unknown said...

Sällsyt klokrent inlägg!

Framförallt diggar jag avslutet: "hetrosexuallitet går att bota med förbön"

Karin said...

Länkar hit! :)

Tor Billgren said...

Detta är exakt rätta perspektivet i debatten. Precis mina tankar i frågan. Mycket bra.

Anonymous said...

Där fick du till det!

Maria said...

*fnissar hysteriskt* väl rutet!

Anonymous said...

Tur att det var riktat mot hetrosexuella..

Annars hade väl någon gnällig typ polisanmält dig, vilket ofelbart hade hänt om någon skrivit så om homosexuella.. ens på skämt. :)

Kalle af said...

Tack, Mikael! Också jag har länkat hit.

Anonymous said...

hej, länkade hit, gillade texten mycket :)

Anonymous said...

Ja du Mikael det är nog bäst man bytter läggning från hetero till homo ruskigt snabbt om man inte vill bli dömd för nått brott! :-)

Anonymous said...

Det var det mest menlösa och löjliga jag läst på länge. Borde anmäla dig för hets mot folkgrupp. Du skriver ju värre än Åke Green, han sa i alla fall att sexuella abnormiteter var en cancersvulst på samhällskroppen. Men du menar på dig att enbart heterosexuella är det.

Sen ändrar inte denna löjliga post att homosexuella är överrepresenterade i pedofili. Din poäng är? Ingenting.

Varför förneka fakta?

Och Mikael menar sig på att man kan bota det som är det gudagivna med förbön? Det finns ingen logik alls i det.

Som RA och Rikard säger så är det ju lätt att ljuga om någon när man inte riskerar att straffas.

Tänk vad härligt det skulle vara med sanningen.

Anonymous said...

Jag har upplevt det.
Åkte T-bana och satt mittemot två unga tjejer som hånglade.
Läste min bok och gav dom ingen uppmärksamhet.
Då slutade dom och en sa:
"Blir du kåt nu jävla heterogubbe?".
Jag svarade inte utan dom gick av och skulle tydligen till Pride...

När jag arbetade i resebranschen så fanns det en hel del HBT-personer.
Dom gav ofta kommentarer som "du är säkert bög", "jag kan omvända dig"
eller "kom in på toa så skall jag visa dig hur en avsugning går till som bara
en man kan ge". När jag skulle gifta mig fick jag höra hur äckligt det var och
vilket misslyckad bröllopsnatt det skulle bli utan en man till mig. Ingen ide
att klaga dock för ingen chef brydde sig. Cheferna var HBT i stor grad.